zondag 25 november 2018

Drievlaksvulling voortand

Ik kon toevallig diezelfde middag nog terecht omdat er een afspraak was uitgevallen. In een kwartiertje was het gepiept: ik grapte nog dat ik dat. Met composiet kan de tandarts verkleuringen van tanden en kiezen herstellen en voortanden na een breuk opbouwen, esthetisch gezien is een witte vulling aantrekkelijker. Drievlaksvulling composiet.


Ten eerste hebben we een rekening ontvangen voor een controleafspraak : 50.

Voor een tweevlaks en drievlaksvulling heb ik onlangs 2euro moeten betalen. Is dit niet vreselijk veel? Ook wil de tandarts dat ik een behandelplan laat maken voor afgesleten voortanden. Ook dit plan gaat me 1euro kosten.


Lijkt me allemaal zo veel. Afhankelijk van de situatie neemt een standaard prestatie als een drievlaksvulling tot acht verschillende verrichtingen in beslag. Bij voortanden kan de tandarts een schildje (van kunststof of keramiek) aanbrengen om de tand mooier te maken of beter te beschermen. Soms vertonen tanden en kiezen.

Eénvlaksvulling, tweevlaksvulling, drievlaksvulling of meervlaksvulling.


Bij een klein gaatje wordt een éénvlaksvulling geplaatst. Code, Beschrijving, Prijs. VTweevlaksvulling amalgaam, €302. VMeervlaksvulling amalgaam, €641. Is het een eenvlaks, tweevlaks of drievlaksvulling ? In tegenstelling tot amalgaam, dat door retentie houdt, worden composieten, na het etsen van de tand met meestal fosforzuur (-) of een ander zuur en het aanbrengen van een primer en een bonding, aan het tandmateriaal gelijmd.


Ad E114) Vier- of vijfvlaksvulling. Een definitieve vulling. Ad E211) Herstellen hoektandfunctie.


Nou overweeg ik om een facing te nemen op die tand , maar ik wil een beetje een idee hebben wat zoiets kost en of het verstandig is om nog elders dan bij. Mijn tandarts deed een drievlaksvulling oid op een voortand , kreeg een groot gedeelte terug via (aanvullende) verzekering en het ziet er prima uit. VTweevlaksvulling composiet, €502.


VMeervlaksvulling composiet, €41. Bekijk ook: Andere tand – en mondzorg. De informatie op deze pagina is een samenvatting van de voorwaarden en aanspraken zoals die beschreven zijn in de verzekeringsvoorwaarden.

Wij raden u aan om, als u zorg nodig hebt, vooraf de verzekeringsvoorwaarden van onze zorgverzekering te raadplegen.


CPlanmatig beslijpen van alle voortanden , per boven of onderkaak Planmatig beslijpen van alle voortanden , per boven of onderkaak, € 585. HTrekken tand of kies Trekken tand of kies. Met een vulling vult uw tandarts gaatjes in een tand of kies (na het verwijderen van cariës). Ook kan het aanbrengen van vulmateriaal klachten over gevoeligheid bij warmte, kou, zoet of zuur verminderen. Bij Mondmedicentrum werken we met composiet als vulmiddel.


Dit is de sterkste soort witte vulling. Bacteriën in tandplak produceren zuren die het tandglazuur en zelfs het binnenste van de tand kunnen aantasten. Dit proces wordt cariës of tandbederf genoemd. Op den duur ontstaan hierdoor vaak gaatjes. Om de tand te herstellen en te beschermen moeten de aangetaste delen worden verwijder en vervangen door.


Facings Wat is een facing? U wilt mooie witte tanden? Of wilt u verlost worden van een spleetje tussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts